Alla inlägg den 29 oktober 2009

*

Av blandalltmittsvammel - 29 oktober 2009 15:49

Fan vad skönt det var att komma hem igår! Borta bra men hemma bäst, ohja. Det går inte att beskriva hur härligt att komma från ett blåsigt och fuktigt Stockholm till minusgrader och snö som knarrar under skorna här hemma.

Så underbart.

Hade kul som fan där iallafall.


Vi kom hem vid åtta nån gång igår, åt middag och sen for jag och pappa till kyrkogården och tände ett ljus på farmors grav, det var precis ett år sedan hon dog. Det enda jag minns av den dagen, tisdag 28 oktober 2008, är att jag for till sjukan och satt vid hennes säng, tillsammans med mamma, pappa och hans bröder. Först då förstod jag på riktigt att min underbara farmor inte hade så långt kvar alls. Hade vägrat inse det tidigare.

När hon drog sitt sista andetag satt vi kvar en stund och lät tårarna flöda. Sjuksköterskor kom in och började prata om nån minnesstund eller nåt. Jag mumlade nånting om jag jag skulle hem, drog på mig jackan och ringde till Gunnar, som hämtade mig. Medans jag väntade ringde jag till Karro.

Sen kommer jag inte ihåg nåt.

Farmor, du är saknad <3


Ska packa ner det sista nu, sen drar jag till Luleå.

Haha, härligt trött jag kommer att vara på söndag (y)

Så det blir taskig uppdatering igen :}

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards