Alla inlägg under februari 2009

Av blandalltmittsvammel - 28 februari 2009 17:36

Hade so-prov igår, fan så svårt det var. Men på nåt vis lyckades jag svara på några fårgor som jag inte ens hade pluggat på, tack vare alla repetioner och genomgånger vi har gjort i flera veckor.

På bilden ska vi måla av nåt, svara noga med skuggning och sånt. Tänkte göra en kortlek, men läraren sa att det skulle bli för krångligt. Så sprang runt och letade i bildsalens gömmor, och hittade två schackpjäser. En liten träfärgad och en stor svart. Ganska svårt att börja, men sen gick det lättare.

När vi hade slutat for vi till Intersport och jag köpte en väska.

Sen konsum, efter det skjutsade mamma oss hem till Mårran. Jag blekte håret på henne, det blev bra, fast lite orange ^^


Vi såg The Guardian, fy fan så bra .. Se den!

Handlar om kustlivräddare som rättar folk när deras båtar har gått sönder i en storm eller liknande. Låter lite skumt, men efter 5 minuter funderar man på hur den ska sluta.


När vi vaknade åt vi frukost och for sen ut och gick. Trevligt :)


Ska försöka städa lite snart, när jag har ätit. Far ju till Ådii imorrn, känns som bättre att komma hem utan att behöva se alla dammråttor springa omkring och tävla om vem som får vara bakom tvn. 


Skum bra låt jag hörde hos Mårran.

Trodde aldrig att jag skulle gilla en låt med Martin Stenmark, men nu gör jag det.

:')

Av blandalltmittsvammel - 26 februari 2009 17:51

Av blandalltmittsvammel - 26 februari 2009 17:41

Igår när jag hade farit hem från skolan fick vi tydligen veta resultaten på provet vi gjorde på morgonen. Provet var lätt, det var en massa spalter med påståenden eller citat från Bellman, Taube, Moberg och Boye. Man skulle bara skriva in rätt namn vid rätt påstående. Det tog inte mer än en kvart att göra, och lektionen är en timme lång. Läraren hann nästan rätta alla prov, vi skulle få veta ca en timme senare, under lusen (en halvtimmes läsning). Men for ju som sagt hem, och fick veta idag. Ett fel, jag är nöjd. :)


       


                Slänger med en bild på min hund (:


               


Av blandalltmittsvammel - 25 februari 2009 21:18

Har suttit och gjort en repetitionssak i so, har ju prov på fredag. Hann klart om katolska kyrkan, kunde nästan alla. Och ortodoxa är nästan likadan, bara några saker skiljer dem åt. Eller ganska många kanske. Men känns som att jag kan iallafall, och vi kommer säkert att ha genomgång om det imorgon. Så tänker snart tvätta bort smink och borsta tänderna, sen läsa Isfolket i nån timma. Började på del 23 idag, gud så bra föregående del var! Har hunnit tre kapitel, och den verkar lika oförskämt bra som de har varit ett tag nu. Verkar på nåt sätt som att det bara blir mer och mer spännande. Har hållit på sen mitten av oktober, tror jag har hunnit ungefär halva serien nu .. Tar ett tag att läsa 47 böcker.

Herregud, folk måste tro att jag inte har nåt liv.



Av blandalltmittsvammel - 25 februari 2009 18:07

Det var ett tag sen sist, men i morse kom huvudvärken krypande. Så det blev macka, oboy och en Panodil Forte till frukost. När det inte hade börjat verka en timma senare när jag fixade håret, förstod jag att det inte skulle ge med sig om jag så skulle knapra i mig hela burken. Så for till skolan och fyllde vattenflaskan som brukar ligga och skräpa i skåpet med iskallt vatten. Ibland mår huvet bättre om man dricker massor, men inte nu. Så gjorde provet jag hade direkt på morgonen, som för övrigt var jättelätt, och läste sen Isfolket lektionen ut. Gick sen ner till expeditionen och sjukanmälde mig. Jag, Ronja och Mårran var vid glasdörrarna på kunsum och väntade på att pappa skulle hämta mig. Mårran är snäll, hon bjöd på godis! :)


Ska ju till Mårran på fredag, för en gångs skull ska vi inte se nån skräckfilm. Bara gråtfilmer, gud så mysigt :)


Nåja. Nu när jag äntligen är frisk i huvet ska jag plugga so, sen se Arkiv X.

Av blandalltmittsvammel - 24 februari 2009 18:03

Vi fick tillbaka engelskaproven idag. Hade vg, två poäng från mvg.

På baksidan var det några meningar på svenska man skulle översätta till engelska, ganska lätt. Hade gjort ett slarvfel, men fick inge avdrag. Hade alltså full poäng på varje mening. Längst ner på sidan står det alltid poängsumman av hela sidan, den var 16. Kollade på Mårrans prov, hon hade ca två 'fel' i varje mening, ungefär nåt sånt. Men hennes poängsak längst ner på sidan var 18. Alltså mer än min, fast hon hade mer fel. Så sa det till läraren, och han räknade om efter lektionen. Vips fick man 9 poäng till - och ett mvg!! Jävlar, 122 av 130 är inte illa. Fan så nöjd jag är :D



Av blandalltmittsvammel - 23 februari 2009 22:42

Har skrivit en liten kladd om fakta till författarna vi har prov om på onsdag. Bellman, Taube, Villhelm Moberg och Karin Boye. Härligt, då har jag gjort bort det. Då behöver jag bara läsa igenom kladden när jag ska plugga på det imorrn, och svara på några frågor. Fick nåt slags låtsasprov av läraren, gud så bra. Som han säger: En straffspark utan målvakt.

Han har rätt. Han har hjälpt oss massor med powerpointprogram och annat som han har mailat hem. Skulle blir förvånad om ingen fick godkänt.


Nej, det här duger inte. Ska gå borsta tänderna nu, sen kanske börja på del 22 av Isfolket, om jag orkar. Är så trött att ögonen ramlar ner. Men känner mig nykter i huvet.

Som lite svårt att låta bli när man börjar få ett större sammanhang om allt!:)

Av blandalltmittsvammel - 23 februari 2009 20:29

Dagen började med idrott, sen matte som man inte förstår så mycket av. Det är nånting om ett slags vinklar, krånligt värre. Mitt i allt promenerade min mentor in i mattesalen och talade om att han hade rättat engelskaproven, men inte räknat ihop resultaten. Och att vi engelskan, som är just efter matten, var inställd. Härligt! Under hålan satt vi bara och svamlade om allt och ingenting. Sen lunch. Sen, när vi kom tillbaka till skolan, stod det på anslagstavlan att min NO-grupp hade håla. Då blev jag fan less. Med lunchen inräknat hade jag ingen lektion på tre timmar. Blev lite drygt.

På So:n såg vi film, tror den hette "sju år i Tibet". Verkade kass, men den var ganska bra. 

Sen matte igen, blä. 


Verkar som att min hjärna vill ta sig ut ur skallbenet, den försöker banka sig ut.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards