Alla inlägg under juli 2009

Av blandalltmittsvammel - 31 juli 2009 13:06

Vaknade ett bra tag före Karro, då var jag klarvaken. Gick upp och pratade med Ådi lite, klädde på mig och åt frukost.

Började ladda ner nya Harry Potter filmen, eftersom vi missade den när den gick på bio igår, vi var ju i stugan. 

Har pratat med Micke på msn, Karro vet inte om vad ;) Mohahaha!


Nu ska Karro ha datorn, jag ska göra annat! :D

Av blandalltmittsvammel - 30 juli 2009 20:23

Hann fan inte blogga igår. Vid åtta på morgonen for vi till Skeå och blev där hela dagen. Kom hem precis så att vi hämtade Ådi när hon slutade klockan fem.

När vi kom hem pratade vi och läste, började ladda ner en film. Och just när jag tänkte blogga gick vi till mormor och åt "middag" .. Kan man inte kalla det med tanke på att klockan var tre timmar efter normal middagstid.

Mormors brors fru och dotter med man är här. Det där blev krångligt som fan, men vad fan.

Vi satt iallafall och diskuterade till halv elva, och då gick vi hem och stängde av datorn. Vi såg film, (drömkåken!) somnade sen och sov som stenar. 

När jag vaknade hade jag ett missat samtal - från Jeppe, han är hemma nu. YAY!! Så Karro fick väl mer eller mindre vakna till mina pip och skrik, stackarn.


Vi åt frukost med kaffe, sen pratade vi typ en timma och for sen till sämhället. Karro köpte hårfärg, och mamma handlade lite mat och sånt. 

Sen for vi till teckan och köpte mjukglass, gott som fan!

Kom hem, jag pratade med Jeppe och Karro med Micke. Sen for vi till stugan och grillade :D

Nu är det riktig sommar, har åkt lastvagnen bakom traktorn. :]

Känns fan konstigt om man inte har gjort det.


Nu ska vi se film =)


Av blandalltmittsvammel - 28 juli 2009 16:48

Pappa skjutsade mig till Renvallen, just när jag hade hunnit vakna typ. Drog på mig kläderna, tog på mig linserna, packade ihop de få sakerna jag hade hunnit sprida ut, sen for vi.

Väl här satt jag och skrattade och surrade med Ådi, hon är ju helt jävla galen. Hon ramlade när hon skulle stiga upp från soffan, typiskt henne :)

Vi lämnade iallafall Ådi hemma och for till busstationen, där ett glatt barn väntade. Vi for till dollars och köpte chips och en dricka, sen in på expert. Äntligen har jag ett fungerande minnerskort till nokian!

När vi kom hem kom mamma på att hon hade glömt köpa krossade tomater till tacogratängen, så hon vände.

När hon kom hem kom vi på att Karro inte hade nåt glutenfritt bröd till frukost och sånt. Så vi vände igen^^


Ikväll ska vi nog se Titanic, eller nåt annat sorgligt. 

Haha nejdå, jag ska inte gråta ögonen ur mig!


A day without you is a day wasted..


Av blandalltmittsvammel - 24 juli 2009 13:43

Fast den här gången har jag en bättre anledning.

Karro kommer ju till veckan, tisdag eller onsdag. Och mitt rum ser ut som det alltid gör, förjävligt. Lite stökigt och dammigt.

Tänkte stanna i stugan tills hon kommer, då kan pappa passa på att handla och sånt medans vi hämtar henne. Då får han bara dumpa av oss hemma - och mitt rum är städat och klart, så smart jag är. 


Hm, vad gjorde vi igår då?

Juste, grillade. Så jävla gott!

La mig och läste efter maten, blev trött som fan helt plötsligt. Så la ifrån mig boken och tog en liten powernap. Vaknade av att Kjell, min farbror, kom instövlandes genom dörren. 

Pappa kokade kaffe medans jag satte mig i soffan och halvt såg på tv, halvt lyssnade på vad alla andra surrade om. 

Pappa kom och gav mig kaffe, han kom till och med ihåg att jag ska ha i en skvätt mjölk.

När jag hade druckit upp tog jag en kopp till, och gick sen till husvagnen - där kaffekokarsaken puttrade på för fullt. 

En kopp då, en till senare på kvällen medans vi spelade kort och Pontus hade somnat. 

Det var nog därför jag hade lite svårt att somna .. Var helt sådär PINGvaken fram till typ 4, men somnade inte förrän vid 5.


Jo, på tal om måsar. Jocke masserade mig igår, axlarna och nacken. Han behövde mer eller mindre bara titta så såg han var alla knutar var.

Man kunde fan höra när muskelknutarna pjongade till, det tog jäävligt ont.

Fast det blev skönt sen :)


Ska fixa till nå musik och städa nu.

Av blandalltmittsvammel - 23 juli 2009 13:46

Haha, fan så kul det var igår! När vi kom dit åt vi middag, sen gick jag iväg till Jennys och Jockes husvagn. Där satt dom och Ådi och spelade kort medans jag tittade på och fattade ingenting. När dom hade spelat klart fikade vi. Jävligt gott kaffe!

Sen gick jag och Ådi ut med Pontus, han cyklade och vi gick. Det är ett bra knep för att få honom att somna fortare, genom att "trötta ut" honom lite. När vi kom hem gick han och Jocke och duschade.

Jag, Jenny och Ådi spelade .. Yatzy, eller hur det nu stavas. Jenny vann, såklart. Tror att jag storförlorade, men det är inget ovanligt.

När vi nästan var klara kom Pontus in, och medans han åt kvällsfika gick jag och Ådi ut. Är man där när han ska sova är han bara nyfiken på vad man pratar/viskar om, fast när han väl sover krävs det mycket för att väcka honom. 

Vet inte vars Ådi tog vägen, men jag gick ner till stugan och såg tv. Sen sa nån i ett sms att Pontus sov, så då gick jag tillbaka igen. 

Vi fikade och pratade massa, sen började vi spela plump. Trodde att det skulle hur dåligt som helst, men jag vann tydligen!

Trots att jag var för trött för att orka leva efter ett tag. Är det nåt kortspel som tar lång tid så är det plump!

Jenny hade tagit en sömntablett, så vi satt mest och skrattade åt henne. Hon såg ut att vara hög som ett hus, och då säger hon:

Jag seer er.. Fachtän jag bbblundar!! :D

Hahaha fy fan, det såg så jävla kul ut.

När vi äntligen var klara gick jag och Ådi till stugan, hon hämtade lakan och ett täcke. Hon skulle sova i husvagnen.

Somnade nästan så fort jag la huvet på kudden.


Har ett svagt minne av att Ådi kom in och pratade med mig imorse, men som vanligt fick jag inte fram nåt annat än "mm".

Vaknade just före halv ett, så jag såg Mumin och åt frukost. 

Sen for jag och mamma hem, hon hade glömt lite saker.


Ska gå och duscha nu.

Av blandalltmittsvammel - 22 juli 2009 14:19

Ska bara packa lite nu, sen fara till stugan. Vet inte hur länge jag blir där, men ca en vecka.

Så det kommer att bli dålig uppdatering ett tag framöver.

Då vet ni! :)

Av blandalltmittsvammel - 21 juli 2009 21:04

Har inte hänt så mycket sen sist jag bloggade. Har lyssnat på musik, funderat, hälsat på mormor, varit ner till Arvidsjaur en kort sväng, ätit, spelat, pratat med Karro. Inte just nå mer intressant, fast det kanske det inte var heller.


Mamma pratade just med pappa, han är ju i stugan. Som vanligt.

Elvira är typdligen där, utan sin mor och far. Antar att pappa ska vara barnvakt nån dag så dom får jobba på i huset lite utan att hon är där och behöver tid och uppmärksamhet, som alla småbarn behöver. Haha jag låter elak, men kan inte formulera det bättre.

Vi ska dit imorgon, så man får säkert vara barnvakt en hel del..

Och barn är ju som inte min starka sida så får väl se hur det går.


Imorrn far Jeppe till Turkiet i en vecka. 

Fanfanfan

'

Av blandalltmittsvammel - 21 juli 2009 12:07

Har kommit in i en sån där period där ingen rubrik känns passande, skriver en, suddar. Skriver igen, suddar igen. Tänker. Blir förbannad och skriver dit bara ett binderstreck eller liknande, bara för att ha någon alls.


Blev förvånad över mig själv imorse. Eller, morgon var det väl kanske inte. Men Ådi skulle väcka mig runt halv elva, och jag vaknade typ 20 minuter före. Låg kvar ett tag, sen orkade jag inte ligga kvar längre. 

Tog på mig linserna och sånt, gick sen in till köket och var lite social med mamma och Ådi. 

Efter en stund gick Ådi hem, och mamma var precis klar med datorn så jag satte mig här efter henne. 


Nu ska jag spela lite Bomberpengu, sen se tv. 

Om jag orkar sen ska jag städa. Dammsög för typ en vecka sen, men nu är det massa damm och skräp på golvet igen. Fattar inte vars fan det kommer från!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards