Alla inlägg under juni 2009

Av blandalltmittsvammel - 29 juni 2009 18:02

Ny vecka, om några dagar är det ny månad. Fick ju nyss sommarlov, känns som att det snart har gått halva och att man inte har hunnit göra nåt nyttigt alls. Men vad fan, det är väl det sommaren går ut på! Att man ska bada och få värmeslag om vartannat, att man sitter inne och ser film/läser/pratar/sover på kvällarna eller när det regnar.


Har varit i stugan idag med Ådi, Pontus och Kerstin. 

Det första vi gjorde när vi kom dit var att dra på oss badkläderna och hoppa i sjön. Antar att vi lekte vattendjur ganska så länge.

Sen ville Pontus ut med båten en stund. Så vi som inte ville frysa som idioter tog på oss kläder och for sen. Den stackars lilla pojken satt i bara badbrallor och flytväst och frös så att hela sjön darrade, men vägrade såklart erkänna att han gjorde det. 

När vi satt där och slogs med myggorna kände jag att det luktade brandrök, och det såg ut som att luften var suddig. 

När vi kom hem frågade jag pappa om jag var den enda som hade märkt det, vilket det inte var. Fast vart det brann är fortfarande en olöst gåta. 


Imorrn kommer Ådis kompisar Anna och Emil hit. 

Hoppas bara att inte den manliga personen är som Simon och ska slänga en i vattnet så fort han får tillfälle. 

Men ändå bättre tillfälle nu på sommaren, var inte fullt lika härligt när Simon bokstavligt talat slängde mig i snön mitt i smällkalla vintern :)


Nu ska jag vandra ut till Ådi och hitta på nå bus :D



Av blandalltmittsvammel - 28 juni 2009 15:05

Vaknade av att mamma pratade med mig. Det enda jag uppfattade var att klockan snart var ett och att hon höll på att göra lunch. Så låg kvar en stund och kliade på ett myggbett under foten. Och på tal och myggbett så har jag fått ännu fler inatt, och alla kliar. Fan!

Steg iallafall upp sen och åt lite, duschade sen ganska länge i ljummet vatten. Härligt! Sen läste jag en stund.

Kom på att jag skulle städa rummet grundligt. Så startade datorn för att starta musik, men då frågade mamma om jag vill in till samhället och köpa isglass. Jodå, fy fan så gott i den här stekheta värmen! 

Sen kanske vi far till stugan och säger hej till pappa och min älskade lilla hund. 

Ska fan ta med mig badkläder i så fall, älskar att bada i sjön där!


Kommer inte på nåt mer vettigt att berätta om nu, men kanske hittar på nåt mer sen :)

Av blandalltmittsvammel - 27 juni 2009 15:23

Förbannade små eländiga djur. Jag bryr mig inte om att alla fåglar äter dem, de kan lära sig äta annat.

När man går ut på kvällarna flyger dom irriterande små djuren runt som galna höns. Biter hur mycket som helst, det svider, kliar och gör allmänt ont.

När man sen är på gränsen mellan att vara vaken och sova hörs en mygga långt bort. Det pipande ljudet blir högre och högre, till slut känner man att det ondsinta lilla fanskapet landar på foten och bits.

Har en jävla massa myggbett och alla kliar. Så jävla frustrerande att ha såna under föttera, om man kliar kittlas det.

ÅH!


Är trött som fan. Svårt att sova när det är VARMT.

Nu börjar huvudvärken komma, fy fan.


Av blandalltmittsvammel - 25 juni 2009 23:08

Men jag ska inte klaga, då får man väl aldrig mer se solen den här sommaren.

Ådi väckte mig vid 9.40, men tog typ en halvtimme innan jag orkade gå upp. När jag gick upp frågade hon om jag skulle med till stugan om typ en halvtimme. Så slängde in huvet i duschen, virade en handduk runt huvet och åt nån slags frunch. Efter ett tag kom Kerstin, Ådis mamma. Hon hjälpte henne med nå räkningar, sen for vi mot stugan.

Fan vad jag ångrar att jag inte tog med badkläder.. Det var hur varmt som helst och vattnet var jättehärligt. Men jag och Ådi drog av oss ballorna och vadade omkring, det är ju alltid nåt. 


Min morfar dog för typ .. En massa år sen, i en bilolycka. Några år senare träffade mormor en ny karl, Gunnar den underbare. Blabla, hans barnbarn blir ju mina 'kusiner'. En av dom, Erik kom hit igår.

Fick jävla dåligt samvete då, när jag och Ådi helt egoistiskt gick till älven och badade utan att ens komma ihåg att han var här.

Idag gick vi och frågade han om han skulle med. Jodå, om han hittade nå badshorts så. Och självklart sprang då mormor runt som en dåre och hittade ett par som hon trodde inte skulle vara allt för stora. Så han följde med. Fast fick dåligt samvete ändå. Han frös så in i helvete och darrade som ett asplöv, men sa inget. Såg skitkul ut när vi for in mot land, han frös så att håret darrade ^^

Blä, stackarn!


Nä, ska snart sova. Är jävligt seg i huvet och ska till Mårran imorgon. Känner jag henne rätt så är det bra om man är pigg och inte trött :)


Natt!

Av blandalltmittsvammel - 24 juni 2009 21:02

Ådi väckte mig vid 9 nån gång. Steg upp och duschade, klädde på mig och torkade/fixade håret. Var fan nöjd med att ha hunnit göra det på ca en halvtimma! Och att jag ens tog mig ur sängen .. Hade det varit mitt i en termin hade det väl gått dubbelt så snabbt. Men nu är det sommarlov och då blir man seg :)

Vi gjorde hamburgare till frukost/lunch, eftersom vi visste att vi inte skulle hinna äta när vi var i Piteå. 

Vi kom dit vid tolv och for vid 4 nån gång. Hämtade saker från Ådis lägenhet, for in till stan (köpte parfym, en blue-keld och en glass) och lämnade in telefonen på PhoneHouse. Fy fan, kommer sakna den!

Var hungrig som ett jävla troll när vi kom hem vid 18 - 18.30 nån gång.

På tal om det var det jävligt omysigt att åka bil fram och tillbaka till Piteå utan AC i bilden. Usch.


Var nyss och badade i älven. Kallt som fan först, fast var ganska varmt efter ett tag.


Nej, ska lägga in bilder från kameran till datorn nu och sen gå till Ådi och se pistvakt!


Bara för att jag och Ådi nöter den <3



Av blandalltmittsvammel - 23 juni 2009 22:40

Började just tänka, sånt som man aldrig ska börja med. Hur man än vrider och vänder på det så kommer man inte fram till nån lösning i slutändan. Så är det alltid, går inte ändra på. Tillslut äter tankarna upp en, och man måste skynda sig att slå bort tankarna innan man begraver sig i dem.

Började iallafall fundera över varför jag egentligen bloggar. Efter många om och men dök svaret upp, efter att ha cirkulerat i min hjärna en stund. Jag måste helt enkelt få skriva av mig! Gör jag inte det är det massa saker som fastnar, och som man då ska gå runt och grubbla på tills tiden rensar tankelagret. Och det är betydligt lättare att blogga än att skriva dagbok.

Det går fortare.

Man drar inte upp känsligare ämen, fast det finns ändå sätt att få fram sina tankar. Fast som bara jag själv kan se om jag läser ordentligt mellan raderna. 


Ska gå till Ådi och hämta sladden till mobilen, lägga in lite låtar på den och sen sova. 

Av blandalltmittsvammel - 23 juni 2009 13:40

Äntligen har känslan att tiden bara rinner iväg försvunnit. Vi har inte ens haft sommarlov i två veckor, och det känns som att det är beydligt längre än så. När det känns så här kommer lovet att verka längre, och det är ju bra. Annars brukar det vara så man knappt hinner blinka innan skolan börjar igen. Känner mig redan utvilad, nu är det fan nå fel som är trasigt. 

Mina enda planer nu är att njuta av sommarlovet så länge det varar!


Och som jag trodde, isfolket tog slut igår. Eller rättade sagt i morse. Känns nästan som att man blev vän med personerna, man både skrattade och grät med dem. Och nu är alla borta .. Fan! 

Hahah ja, jag överreagerar xD


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards