Alla inlägg under augusti 2010

Av blandalltmittsvammel - 31 augusti 2010 22:55

Tände lite ljus i badrummet och tog ett varmt bad, frös så förbannat.

Och jag lovar, kan inte finnas nåt bättre sätt att få lugn och ro och tänka lite - vilket jag och min knasiga familj kallar för meditering, fast det egentligen är nå annat.

(var glad att jag inte gjorde Jacks version och gjorde det i gräset eller på en sten)


Nu väntar sängen :)

Av blandalltmittsvammel - 31 augusti 2010 20:54

.. Alltså september imorgon. Vars fan har den här sommaren tagit vägen?!
Tycker det var nyss brorsan sprang runt med sin dolmiodrink, nyss jag drack kaffe hos Mickeyy, nyss Jennys och Jockes förtält blev förstört av en minitromb eller nåt.

Men när jag börjar tänka så inser jag att det faktiskt var förra/därförra månaden, inte förra veckan..

Though, det har varit den bästa sommaren hittlls :3


Dataläraren är borta på kurs imorgon, så vi har sovmorgon till 10.10

Perfekt, då kan jag sitta på skolan och plugga i två timmar (då jag egentligen kunde ha sovit), så slipper jag plugga arslet av mig ikväll :3 (y)

Av blandalltmittsvammel - 30 augusti 2010 18:36

Det är hur mycket som helst i skolan nu, op-lärarna verkar gilla rivstarter.

Ett nytt område för varje dag, och ett slutprov på allt vecka 38.


Det är jävligt kul och intressant, men svårt att hinna med samtidigt som jag har 38 i feber, hosta och huvudvärk. 


Plugga, göra mat, städa rummet - en massa måsten som kroppen skriker i protest mot. Skulle jag lyssna på kroppens vilja skulle jag tjura under täcket tills febern och hostan är borta, men tjurskallen tar över. Jag VET att jag borde stanna hemma i några dagar, men tjurskalle-Åman tar över och jag vägrar jävlat i sten.

Var hemma så mycket i nian att det gott och väl kan räcka för resten av mitt liv.

~

Av blandalltmittsvammel - 29 augusti 2010 22:57

For till stugan i fredags efter skolan, efter att jag och far hade handlat lite och varit in på banken. Wooho, nu har jag telefon- och internetbanken (y)

Far mest troligt till stugan nästa helg också, farbror från småland kommer hit, vilket inte händer varje dag.

Men det gör inget, det är så jäävla skönt att fara dit, lyssna på tystnaden och inte göra nå speciellt. Nöta isfolket, sociala med far, fara ut med kameran och meditera, dricka kaffe, köra snyggbilen and so on.


Näfan, de är väl lika bra att lägga sig nu då.

Av blandalltmittsvammel - 26 augusti 2010 23:00

Trots att jag tog nå piller mot tandvärks-huvudvärken igår så vaknade jag med samma elände. Trots det försökte jag iallafall fara på skolan, vilket fungerade i tre lektioner. Sen dog jag.

Medans jag väntade på att mor skulle hämta mig var hon in på apoteket och köpte Ezeneo, som faktiskt fungerade! Tog en tablett i bilen och somnade kanske en timme senare och då var det bättre iallafall (y)


Känner mig faktiskt lite duktig som tog tjuren vid hornen och pluggade fastän jag mådde skit! Haha, bara för att cancer är intressant :3


  solnedgång @ ådiis balkong

Av blandalltmittsvammel - 25 augusti 2010 21:07

Nomnom, är helt jävla slut!

Det började redan imorse, när jag inte höll på att orka masa mig upp på morgonen när väckarklockan ringde, sen i duschen hostade jag tills kräkreflexerna började spöka. Det är så jävla trevligt (y)

Första lektionen var data, vi gick igenom hur kommunens mail funkar och sådär - som vi härifrån redan visste, men jaja.


Sen började då medicinska grundkursen. Minns inte riktigt vad det är för avsnitt, men just nu om cellen och cancer.

Kan ju bara säga att grupparbetet vi gjorde i slutet av dagen var väldigt uppskattat efter att ha suttit still och bara lyssnat sen före lunch!

Vi fick sluta ca 40 minuter tidigare, and my day was made.


Imorgon, om jag orkar, ska jag he ut nå bilder från stugan (y)

Av blandalltmittsvammel - 24 augusti 2010 22:46

Alltså jag förstår inte det här.

Igår, första skoldagen, blev vi matade med information, som var lagomt roligt att lyssna på när man hostade hela tiden och huvudet dunkade.

Så jag var lite trött.. Somnade på soffan vid fem, vaknade till några gånger men steg upp kvart i nio. Rejäl powernap var det ja!

Sen läste jag lite och så, sen somnade jag vid halv elva och sov som ett barn hela natten.

Ändå är jag trött nu, får det inte att gå ihop :)


Ska väl borsta tänderna och greja nu, läsa klart del 11 av isfolket, sen ladda inför starten av medicinska grundkursen imorgon (y)


Natt :)

Av blandalltmittsvammel - 24 augusti 2010 19:42

Yees, nu är datorn hemma igen efter att ha varit på lagning i nästan en vecka!

Det var rätt dyrt, men det var det nog värt. Nu går den som en klocka :)


Jå, har ju hunnit dra på mig en jävla förkyldning sen sist också. Eller, kanske bara drog upp den gamla. Men kul är det då inte!


Nä, ska se sista avsnittet av Arkiv X nu, som tydligen ska vara ett dubbelavsnitt.

.. Fan, vill inte att serien ska ta slut xD

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards