Alla inlägg den 10 oktober 2009

-

Av blandalltmittsvammel - 10 oktober 2009 22:52

Har nyss tagit min superhostmedicin, så om ca en och en halv timma sover jag. 

När morsan var hos sin läkare bad hon honom att skriva ut just den medicinen till mig, bara för att hon vet att den hjälper. Han sa till henne att jag bara ska ta det på kvällen, och inte 2-3 gånger dagligen som det står på flaskan.

Och ja, det hjälper ju. Under dom två nätter jag har hällt i mig 10 ml har jag inte vaknat för att hosta upp massa slem en enda gång. Well, det är ju bra. Blir dessutom helt borta av morfinet, sover hårt men drömmer konstiga, overkliga drömmar.

Men på dagarna .. Det är som att vandra i helvetet, orkar knappt göra nåt. Har fortfarande feber och hostar som en idiot.

Var ute och gick idag med, härligt som fan med friskluft. Fast efter ca en km blev det äckligt svårt att andas, som ett tryck över bröstet/lungorna.

Läkaren sa att om det inte har blivit bättre senast på måndag måste jag till akuten och kolla om jag har lunginflammation. Usch, det har jag verkligen inte tid med.

Fan, det här kan inte sluta bra.


Ska lägga mig och läsa nu, och vänta på att bli trött.

G'night

Av blandalltmittsvammel - 10 oktober 2009 13:52

Fan vad jag har sovit .. Känns det som iallafall. Somnade vid ett nån gång, vaknade till vid nio av att telefonen ringde fast orkade inte bry mig, och vid elva skuttade en glad hund in i rummet och väckte mig.

Okej, det var inte så många timmar, men det känns som att jag har sovit i flera dagar o.o


Har nästan städat klart nu, ska bara dammsuga och skura också.

Anledningen att det tar så lång tid är att jag fortfarande är sjuk och har feber, så engerin finns inte riktigt där.

Ska redigera några bilder nu och vänta på ytterligare ett ryck.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards