Alla inlägg under maj 2011

Av blandalltmittsvammel - 31 maj 2011 23:30

Ja, först och främst kunde jag inte sova igår, så somnade vid tre-halv fyra. Då kändes de lagom kul att stiga upp kvart över fem.. Men behövde inte stressa iallafall, hann dricka kaffe och allt i lugn och ro.

Efter att ha åkt buss i två timmar fick vi vänta en halvtimme på första besöket. Redan då vart man ju less.

Vi var då där, på kirurgen, i en timme. Max.

Jaha, då hade vi lunch i mer än två timmar! Kul..

Efter många om och men blev vi då mottagna på ortopedavdelningen, och var där i mindre än 40 minuter tror jag.

Sen vänta en timme på en av lärarna som var seg, hon pressade säkert dom som jobbar där på information eller nå..


Jävligt avundsjuk på dom som fick se en obduktion, hade fan varit kul. Fast fick höra att lukten av lik och inälvor kanske inte var så mysig.


Men ja, kändes inte så jävla värt att vara där hela dagen, få "besöka" i inte ens två timmar utan mer av tiden vi var där bestod av väntan, sen visste man ju redan det mesta dom sa. Åså fyra timmars bussresa på det.

(fast slippa skolan var inte helt fel)


Intervjun med brorsan gick då bra, han var fan svinduktig!

Så blir att sammanställa det i en powerpoint före vi börjar imorgon.


Pite imorgon är då positivt iaf :)

Av blandalltmittsvammel - 30 maj 2011 20:47

Ja fyfan, slutade tidigt så kom hem vid tolv-halv ett, och somnade som direkt.

Och vaknade halv fem..

Antar att jag behövde det, men inte fan är det ju normalt för det.

Åså upp halv sex imorgon, bussen till Sunderbyn går 6.50 från skolan.. Men Gunnar har lovat att väcka mig, annars blir de inge studiebesök för min del kan jag lova.


Jo, har fan fått sommarjobb! Varken det jobb eller perioden jag sökt, men vafan. Hemtjänsten är nog trevlig, och jobbar mellan 27 juni - 10 juli. Hoppas, hoppas, hoppas bara att jag får lön innan första helgen i augusti, måste fan ha pengar luleåkalaset!

Får väl springa in på lönekontoret och höra så jag slipper få en eventuell otrevlig chock sen.


Imorgon ska jag till brorsan och intervjua han om nå arbetsmiljöskit, helvetet tar ju då aldrig slut.. SKOLLESS.NU

Av blandalltmittsvammel - 30 maj 2011 00:46

Kom hem från Piteå för några timmar sen, dåligt.

Fast, bra att de är onsdag snart, då de bär av igen.

OCH JÄVLIGT SKÖNT ATT VARA LEDIG TORSDAG, FREDAG, LÖRDAG, SÖNDAG, MÅNDAG.

Känns dock konstigt att vi har fem månader på onsdag. Hallå, fem månader?! Tre, på sin höjd.. Menmen, tiden går väl fort när man har roligt!


Jaha, prov i arbetsmiljö imorgon då.

Kan ju säga att jag kan jävlat ingenting.

Men nog hittar jag på nån superlösning till det också, för jag tänker fan klara't.


Trevligt med studiebesök på Sunderby Sjukhus på tisdag.. Men mindre trevligt att bussen går före sju på morgonen.


Och bara för att jag inte kan sluta nöta Katy Perry - E.T


Av blandalltmittsvammel - 27 maj 2011 04:28

Kan inte sova, vill inte sova. Orkar fan inte vakna upp i panik, mardröm efter mardröm.

Lär väl sitta här tills jag ser i kors, vänta på att klockan blir mer vettig morgon så jag kan ringa massa samtal om sommarjobb.
Sen hinner jag inte ens sova. Och eftersom jag ändå ska ringa dedär om typ fyra timmar är de inte ens lönt att försöka sova nu, kommer inte att ta mig upp sen.


Ja, andra katastrofövningsdagen då, som utspelades i en busskrash.

Hade betydligt lindrigare skador, på förmiddagen en krossad fotled och på eftermiddagen var jag bara förvirrad, rädd och jävligt rubbad. I min "förvirring" gick jag iväg till Matheus och Krister som hade kolera, bara så att jag också skulle få det - för att ställa till de lite för dom där tjoffarna. 

Dom var jävligt duktiga, dom lyckades få ut alla (plus dom som var så illa skadade att dom låg på bår) ur en trång bussjävel på 40 minuter.
Tänk själva, det behövs minst två-tre stycken (beroende på hur tung personen är) för att lyfta över en medvetslös till en bår, och då ska man vara jävligt försiktig med ryggen och nacken för att minska risken att de blir förlamade. Att då göra det i en buss, där de är trågt och bökigt och jävligt medans andra ligger spridda över alla säten och golv, kan inte vara lätt.

Sen har ju vi också lärt oss jävligt mycket, då man ser det från den synvinkeln.

Och i oktober blir de igen! :)


Hm, ja.. Passa på att plugga arbetsmiljö sen kanske?

~

Av blandalltmittsvammel - 25 maj 2011 22:50

Ja herregud, det här med katastrofövning var ju skitkul!


När vi kom dit på morgonen var de först nå information, sen blev vi sminkade. Måste säga att jag vart helvetes snygg med mina brännskador ;)

Sen gick vi då upp dit där det hade "hänt". Vi tjorvade in oss i massa ved, plankor och annat skit.
Mitt i allt, när larmet hade gått och dom var påväg, sprang en råttjävel över min fot..

Fick vänta i typ hundra år innan dom äntligen bar iväg mig till "ambulansen", sen blev de ännu mer väntan i sjukhustältet där jag finally vart friskförklarad.


De fanns mycke dom kunde förbättra, så vi körde precis samma katastrof efter lunch för att se om de skulle gå bättre typ.

Det var så förbannat roligt, då låg jag mitt på vägen under en lastpall och höll på dö. Brevid mig satt Matheus och bad om mitt liv till Allah (han fick fan till jävligt bra arabiska eller va de då är), grät och skrek och ja xD

Han hade malaria och jävligt hög feber, så han fick fara till tälten före mig. (då höll jag fan på frysa ihjäl, låg bara på marken i regnet och blåsten, fick inte ens en filtjävel..
Nåja, Matheus hade frågat efter mig när han var i tälten, vi var syskon, och med hans yra höll han ju på oroa ihjäl sig typ.
- I'm sure Åsa is in some of the other telts! Fick han till svar.

HAHAHAHAHA, TEEEELTS!! Tents vafan ;)


Åså dom som sprang runt och förstörde och stressade dom, bland annat Stina, gjorde det förjävla bra :D


Det roliga var att man levde sig in i grejen så förbannat, hade jag inte trott.


Hoppas imorgon blir lika awesome!

Av blandalltmittsvammel - 24 maj 2011 19:53

Tror de kommer att bli jävligt kul!
Finns tydligen nå på universitetet i Umeå där dom utbildar folk till såna som far och hjälper till vid olika katastrofer. Kan vara krig, översvämningar, bränder, epidimier, jordbävningar och likanade. Dom räddar dom liv som räddas kan alltså.

Så imorgon och på torsdag ska vi ha katastrofövning med dom. Imorgon tror jag det skulle vara en bombattack eller en översvämning, nåt sånt iallafall. Där ska vi OP:are då ligga, under tak och väggras, med skador av alla de slag, och dom ska "rädda livet" på oss.

Jag ska ha brännskador i ansiktet, armarna och bålen, underbens- och bäckenfraktur efter att ha hamnat under ett ras.
Hahaha älskar Stinas roll, hon är inte skadad utan överaktiv och ska försöka springa runt och hjälpa, medans hon egentligen bara förstör!


Sen ska vi ha kolera också, som egentligen är en diarrésjukdom. Men vi kan ju som inte gå runt och låtsas skita överallt. Så vi ska tugga knäckebröd och vatten och låtsas spy istället! Perfect, vi har full tillåtelse att spy över livräddarna också ;)


Nu ska jag gå och hitta åt nå varma kläder, kommer att blåsa och regna imorgon.

Sen plugga, och försöka somna någorlunda tidigt så jag är pigg imorgon.

.

Av blandalltmittsvammel - 22 maj 2011 22:41

Pirates of the Caribbean - On stranger tides. Se den, den var jävligt bra.


And that's all I have to say about that.


Nu ska jag duscha, sen plugga arbetsmiljö hela jävla natten lång..

Av blandalltmittsvammel - 19 maj 2011 22:40

Senaste veckan, eller kanske till och med veckorna, har jag sovit så sjukt jävla mycket och jävlat inte orkat göra annat.

Har börjat försova mig bara för att jag snoozar för länge. Inte så jag kommer sent, men missar bussen så mamma måste skjutsa mig. Så världen har fått skåda min underbara morgonfrilla (y)


Men som idag. Vaknade halv åtta och bussen går tjugo i, lite faiil. Kom till skolan, gjorde låtanalysen och sen slutade. For hem, åt lunch, slösåg tv och somnade väl tolv-ett nån gång. Och sov till fyra.

Efter maten såg jag och mamma film, och såklart somnade jag under den och sov en timme.

NOT GOOD.

Ändå sover jag som en bääbis på nätterna, de är ju nå fel alltså xD

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards