Alla inlägg den 9 september 2009

Av blandalltmittsvammel - 9 september 2009 19:50

Hann inte se varken sagan om ringen eller vid världens ände tidigare idag, fastnade helt enkelt i träsket där skolarbeten drar ner en. När det nästan började rinna över öronen drog jag mig upp och satte mig vid datorn istället.

Tyckte att jag förtjänade det, och är ganska nöjd över vad jag har hunnit göra idag.


Eftersom det inte blev nån film tidigare så ska jag börja med piratsaken nu. Går ju pausa när idol börjar, smart va?

Nästan så man kan börja tvivla på att jag kom på det själv.


Brorsan kommer hit imorgon, yay.

Men vill han ha kaffe får han fan koka själv och bjuda mig med..

Det är fan lite pinsamt - jag älskar kaffe, och hade hällt i mig dussintals med koppar per dag om det hade funnits färdigt varje gång jag vill ha det. Men det dåliga är att jag suger stenhårt på att koka det, och när jag är kaffesugen är ingen annan jävel det. :(

HAH, då vet ni ;)

Av blandalltmittsvammel - 9 september 2009 14:38

Jag blir galen! Hela köksbordet svämmar över av papper från min pärm. Visste inte att det rymdes så mycket papper i något så litet. Och jag som trodde att jag låg bra till..

Har gjort klart häftet i sv/en. Utom baksidan, men vet inte om vi ska göra den alls.

Har tittat lite i häftet om satsdelar, men insåg ganska snabbt att jag inte kan göra det om jag inte har varit med på genomgången. Eller, vi har ett litet häfte som är precis vad läraren går igenom på duken. Det är bara mycket svårare att förstå när man läser, lättare när nån som verkligen kan förklarar. Tjorvigt, jag vet.

Ska söka om det på internet sen när jag har tid.

Just före jag gick iväg till datorn krigade jag med NOhäftet .. Usch! Det verkade tjorvigt, så jag gick därifrån innan jag hann bli irriterad.

En välförtjänt paus helt enkelt ^^


Men nu är det väl dags att bråka med alla papper igen .. Blir kul att få bränna upp dem sen.

Av blandalltmittsvammel - 9 september 2009 12:47

Blev att vara hemma idag med. Vet inte än hur länge jag blir det, men måste nog börja fundera på att fara snart. Hamnar ju efter, fastän jag har nästan hela innehållet i skåpet liggandes på skrivbordet.

Men ändå, ingen stress. Då blir det bara värre.


På tal om skolan.

Hade tänkt vara lite duktig idag. Göra bort G-frågorna i so och börja lite smått med VG/MVG, göra ett avsnitt till i matten, grammatik i svenska, som är SVÅRT, och några sidor i NOhäftet om solsystemet. Om Mårran kom ihåg att slänga ner det..? Har inte kollat så noga om det, men tror nog att det finns med.


Ska äta nu och sen se sista Pirates filmen.

Sen idag blir det sagan om ringen.
Och det ska jag hinna? Haha

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards