Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av blandalltmittsvammel - 2 augusti 2011 03:33

Såhär stavas de - a-w-e-s-o-m-e  d-a-g!! :D


Steg upp vid ett och duschade, en timme senare kom Ådii och hämade mig.

Vi for till kvantum och handlade till middagen, även nå godis å dricka.

Sen hem till henne, vi satt och surra och jag färgade hennes hår. Now she's back in black!

Sen började jag med middagen, vilket tog en evighet kändes det som.

Kan ju lika gärna snöra i receptet för dom som är intresserade:


*Fläskfilé
*Grädde

*Persilja

*Citronsaft (pressad citron eller sån där i flaska som man köper spelar ingen roll)

*Salt och peppar


Rensa, skiva och stek fläskfilén, salta och peppra. Man får steka i omgångar eftersom allt inte ryms, och att det kallnar gör ingenting.

När allt är färdigstekt, snör i grädden, persiljan och citronsaften. SMAKA AV, smakerna försvinner litegrann när grädden är nog varm (ju mer grädde desto bättre, "såsen" blir hur god som helst!). Kan behövas mer salt och peppar också, det är ju en smaksak. Låt grädden nästan koka, så köttet också hinner bli varmt.

Kokt potatis till, gärna lite överkokt eftersom de är jävlat awesome att mosa ihop den och ha överdrivet mycket grädde.


Och PANG bara så har man typ världens godaste maträtt som är svinenkel att göra!


Efter maten diskade Ådii och jag drack kaffe, sen for vi till munksund och hon stannade kvar ett tag. Trevligt värre :)


Sen har jag och bubben busat och myst, meuwmeuw.

Sen hade vi ju sju månader också :) <3


Nåja, hem imorgon! Känns fan hemskt, har varit här i typ tre veckor, hur fan ska jag nu kunna sova ensam efter att ha haft en karl att kramas med utmed mig under dom här veckorna?! :(


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards