Direktlänk till inlägg 6 april 2011

HEJ, JAG HETER *nånting* OCH RINGER FRÅN CSN!

Av blandalltmittsvammel - 6 april 2011 19:08

Ja, det ringde nån jävel till mig från csn som hade hört att jag var sjuk idag.

Började predika om att jag hade så jävla hög frånvaro och att dom snart drar in studiebidraget. Frågade hur jag mådde, eftersom tjejer i norrbotten tydligen mår sämre än dom i södra sverige, om jag rökte, eftersom folk i gymnasiet som röker tydligen är hemma oftare än dom som inte gör det.

Vid det laget började jag bli gode jävla irriterad, och fattade inte vad människan höll på med.

Så frågar han: Är det okej om jag tar pengarna ifrån dig?
- ÖH, NEJ?!
- *är tyst några sekunder* Bra, då har jag ditt godkännande att vi får ta ditt studiebidrag ifrån dig, har kontonummer och allt här!
- JAMEN FÖR HELVETE DU KAN JU INTE TA MINA JÄVLA PENGAR!!
Då la han på.


Jag hade jävlat shockpanik och lipade så förbannat, att när farsan fråga va de var om så fick jag bara fram "csn, dom tar de" typ.

En minut senare ringde de igen, då fick han svara.

Och ni som känner min käre far, kan ju tänka er hur förbannad han var. Goode otrevlig.

Dom lägger på efter ett dag,

OCH SEN RINGER MATHEUS DEN JÄVELN OCH SÄGER ATT DE ÄR HAN!! :D


Hann bli så jävla rädd, trodde verkligen att jag skull bli av med pengarna...

Och hela klassen har tydligen hört det också, han hade på högtalaren på telefon, INTE OKEJ.

Så nu vågar jag inte gå på skolan på ett år ungefär, då ringer väl csn till mig på riktigt ;)

 
 
Ingen bild

roboguy

6 april 2011 19:39

Men herregud, förstår att du hann bli rädd och började fundera över vad fan du skulle ta dig till utan att ha pengar på kontot;P

Har den där missat att första april för övrigt var förra veckan haha?!;D

 
Ingen bild

Matheus

6 april 2011 21:01

Ja men ingen säger ju 1 april 1 april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill :D alltså var beredd på att bli lurad i hela april :D

 
Ingen bild

Diana

6 april 2011 21:09

jag hejjar på Matheus! Mer sånt så vi får skratta mer!!!

blandalltmittsvammel

6 april 2011 21:13

Men du ska ju vara på min sida! :D

 
Ingen bild

roboguy

6 april 2011 21:44

Du har faktiskt en poäng där, Matheus;P Hela april månad är faktiskt vidöppen för att skämta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blandalltmittsvammel - 6 maj 2014 23:31


Tiden går, och jag inte med den. Har under de senaste dagarna haft världens underligaste åldersnojja. Tonåren gick så jäävla fort, inte känns det som att det var hela sju år sen jag var 13! Tycker det var nyss jag började gymasiet, men det är nästan ...

Av blandalltmittsvammel - 10 december 2013 22:02

Yees, i fredags packade jag och Franziska ihop i min lilla pärla och styrde mot Piteå, daamn vad jag älskar roadtrips alltså! Väl frammme i stan handlade vi grejs till middagen och for sen tillbaka mot Öjebyn. På kvällen blev det en hel del bus, ha...

Av blandalltmittsvammel - 28 november 2013 11:04

Japp, here I am, 19 bast och Sven-Ingvars-diggare. Baserat på min vanliga musiksmak kan jag ju säga att det är är "lite" av en utstickare. Haha nämen, i bilen påväg till och från Kiruna ville Elsa höra den här låten. Ha nu i åtanke att vi avverkade...

Av blandalltmittsvammel - 24 november 2013 22:36

Drog iväg till Kiruna med Ådii, Tomas, Diana och småflickorna i helgen för att fara på Majas dop, vilket var super! Bildbombar väl lite då     Mina favoritflickor!     Alla syskonbarnen samlade :) (snygg Ellan blev i Kerstins glasögon) ...

<3

Av blandalltmittsvammel - 31 oktober 2013 23:55


   Tack för elva fina år, älskade vännen. Hjärtat blöder och tårarna rinner, men jag vet att du har det bättre där du är nu.. Åh vad jag saknar dig, mitt lilla hjärta     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards