Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Hahah, årets fail..

Av blandalltmittsvammel - 3 april 2011 01:28

Ja, i tisdags då jag kom till stugan var det vackert väder och kanonföre, så jag kände att det var dags för årets första skotertur.

Pappa skulle med, och de skulle bli en slinga på typ 8 kilometer.

Men jag tog mig inte så långt på min älskade gamla Yamaha.. xD


Pappa hade förvarnat mig om att gasen kunde frysa fast, så jag skulle vara på min vakt och stänga av fanstyget ifall de skulle frysa. Mycket riktigt, hann inte längre än några meter förrän gasen frös, så jag gjorde som han sa och stängde av den.
Inte fan tänkte jag på det när jag hoppade av skotern och skulle starta om den.. Så den stack, utan mig på xD

Den tog en fin rundning runt stugan och slutade sitt liv i en tall, och fort som fan gick det.



Den KAN gå att fixa, behövs nå svetsning, bytning av avgassystemet och vad de då var xD

Fan så synd, farsan köpte den för flera år sen, säkert 10, för en tusenlapp. Billigt och bra.

Den har varit min vän och läromästare sen jag var elva, det var på den jag lärde mig köra. Och nu är den död >: xD


Hur slutade sagan då?
Jo, jag tog pappas skoter och han tog brorsans, så fick jag mig vad jag hade längtat efter i ett år iallafall ;) 


 
 
rebecka

rebecka

3 april 2011 11:26

Haha ojdå! :P

http://linkbyz.bloggplatsen.se

 
Ådii

Ådii

3 april 2011 13:38

Vad du än gör! Krascha inte min finlandia!
Då bli jag edsen i ögonen :(

http://mizzsunshine.bloggplatsen.se

blandalltmittsvammel

3 april 2011 16:13

var ju då som inte meningen ens..

 
Ingen bild

roboguy

3 april 2011 16:03

Hahahahahahhaha åman, åman, åman... Skoterdödarn, right;) Fan så underhållande anekdot, och vilka bilder jag fick i skallen haha! Du är fan mer underhållande än vilken komediserie som helst på TV;D

Men har du inte kört skoter tidigare under vintern? Dålig stil, Åman;)

 
Ådii

Ådii

3 april 2011 16:37

förstår jag väl.. skojade ju! :)

http://mizzsunshine.bloggplatsen.se

blandalltmittsvammel

3 april 2011 16:39

:)
du jag kom på en grej, om påsk. vi ha ju då int ens lov samtidigt, jag har veckan före >:

 
Ingen bild

Diana

6 april 2011 19:42

Hmmmmmmmmmmmmm! Brorsans skoter????????

blandalltmittsvammel

6 april 2011 20:45

Okej då, din med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av blandalltmittsvammel - 6 maj 2014 23:31


Tiden går, och jag inte med den. Har under de senaste dagarna haft världens underligaste åldersnojja. Tonåren gick så jäävla fort, inte känns det som att det var hela sju år sen jag var 13! Tycker det var nyss jag började gymasiet, men det är nästan ...

Av blandalltmittsvammel - 10 december 2013 22:02

Yees, i fredags packade jag och Franziska ihop i min lilla pärla och styrde mot Piteå, daamn vad jag älskar roadtrips alltså! Väl frammme i stan handlade vi grejs till middagen och for sen tillbaka mot Öjebyn. På kvällen blev det en hel del bus, ha...

Av blandalltmittsvammel - 28 november 2013 11:04

Japp, here I am, 19 bast och Sven-Ingvars-diggare. Baserat på min vanliga musiksmak kan jag ju säga att det är är "lite" av en utstickare. Haha nämen, i bilen påväg till och från Kiruna ville Elsa höra den här låten. Ha nu i åtanke att vi avverkade...

Av blandalltmittsvammel - 24 november 2013 22:36

Drog iväg till Kiruna med Ådii, Tomas, Diana och småflickorna i helgen för att fara på Majas dop, vilket var super! Bildbombar väl lite då     Mina favoritflickor!     Alla syskonbarnen samlade :) (snygg Ellan blev i Kerstins glasögon) ...

<3

Av blandalltmittsvammel - 31 oktober 2013 23:55


   Tack för elva fina år, älskade vännen. Hjärtat blöder och tårarna rinner, men jag vet att du har det bättre där du är nu.. Åh vad jag saknar dig, mitt lilla hjärta     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards