Alla inlägg under januari 2009

Av blandalltmittsvammel - 23 januari 2009 19:55

Äntligen helg. Morgondagen att se fram emot :) Min käre vän Ronja fyllde år för lite drygt en månad sen, men vi har inte hunnit fira henne än. Men imorrn blir det! Kan inte skriva så mycket om det eftersom jag och Mårran har planerat allt grejs, Ronja vet inget utom att ingen av oss har sett filmerna vi ska se. Hon läser jämt min blogg, ska sluta svamla nu innan jag försäger mig ^^ Ska bli nån slags överraskning. Kommer bli jävligt kul. Skriver mer om det imorrn!


När jag kom hem laddade jag ner några låtar och la in dem på telefonen. Fan vad damp jag fick när det bara var en som funkade .. Min dumma telefon stödde typ inte formatet på dom andra två, eller tre. Fan. Sen for jag och pappa och var barnvakt åt Elvira. Diana jobbade, Tomas hade match och tog med sig Affe, Olivia var hos en kompis. Ahw, så söt ungen är :]


Läs mina tankar, jag kan inte tyda dem

Av blandalltmittsvammel - 22 januari 2009 18:03

Woho, äntligen en dag utan huvudvärk.


Fredag imorrn, yaay. Helgerna är min religion, det enda jag tror på. 

En varm fläck i den mentala istiden. 

Jag gillart. 


Blä, luften i skolan var torr så in i helvete idag, speciellt i söjdsalen där tårarna rann. Linser + äckeltorr luft = ögon som imiterar ett större vattendrag. 


Hade inget att skriva om idag alls. Bara en massa ointressanta saker, som vanligt.


Nu ska jag traska över till lilla Gunnar och plåga honom lite. Han måste hjälpa mig med fysiken, han är den enda jag misstänker kan lite om det.

Av blandalltmittsvammel - 21 januari 2009 19:09

Illa, har haft ont i huvet idag med .. Börjar bli less. Om det är såhär nästa vecka tänker jag vandra iväg till sjukan och skaffa migränpiller. Det liknar mer migrän än vanlig huvudvärk, så vanliga piller hjälper inte.


Har slöjd två gånger imorrn, ska sitta och sticka :]

Nu när jag äntligen har lärt mig, det tog ett tag!



Hon har gett mig massa underbara stunder som jag aldrig kommer att glömma. När jag var liten och sprang från stugan upp till hennes hus på sommaren, satt hon alltid på bron. Oftast i en blå klänning med rosa blommor. 'Hej lilla vän, vill du ha en glass?' Då sprang man uppför trapprorna, öppnade frysen, tog ut en piggelin eller päronsplit. Sen satt vi där på bron och pratade, eller så läste hon bamse för mig. Ibland satt hon i köket och löste korsord vid stolen hon alltid satt på. Då bjöds det på mariekex med oboy. Hon satt i sin fåtölj och såg tv, jag låg i soffan. Då brukade hon klappa mig på huvudet tills jag somnade. Inte bara när jag var liten, utan sen med. Att vara i stugan hela sommarlovet nu kommer inte att bli som förr .. 

Hon har alltid funnits där, min snälla underbara farmor.

Hon skulle ha fyllt 84 år idag. Så jag for och tände ett ljus på graven ..

<3


Av blandalltmittsvammel - 20 januari 2009 19:27

Har haft läskigt ont i huvet idag med. Fast far på ett annat sätt idag än igår, igår var det mer .. Vet inte vad. Nåja, det kändes att det var av trötthet. Idag var det mer dunkande, mer jävligt, men samtidigt inte - bara för att jag inte har varit så jävla trött.


Har tydligen fysikprov om en vecka. En vecka! Hur fan har läraren tänkt att jag ska hinna?! Om jag ska jobba med gamla sjuka människor, behöver jag då veta exakt hur mycket energi det går åt för att 250 gram is ska smälta? Nej, helt jävla onödigt vetande.


Hurra, snart andra avenyn! Bara för att jag är jävligt godissugen och har inget godis ska jag göra popcorn sen ^^ Gottgott.





Av blandalltmittsvammel - 19 januari 2009 16:29

Igår la jag mig faktiskt tidigt, före 11! Fast till ingen nytta.

Vid 12 stod jag inte ut längre, mitt rum var så varmt att det liknade en jävla bastu. Pappa hade såklart skruvat upp elemtenten, och jag har skrikit på honom många gånger men han fattar inte att han ska sluta med det.. Så jag tog med mig täcket och en kudde och la mig i soffan. Det var varmt därinne med, men inte lika jävligt som i mitt rum. Men att somna på en yta som är ca en halvmeter är inte det lättaste. När klockan var vid halv 2 lyckades jag äntligen somna. Då kom pappa in och säger något så dumt som 'jaha, ligger du här? Då lägger jag mig i din säng'. (Han brukar lägga sig i soffan vid halv 2 för att han tycker att mamma snarkar för mycket). Då hade jag sovit i högst 10 minuter .. Vid det laget hade jag duktigt ont i hela kroppen. Så jag vek några täcken dubbla på golvet och ägnade en halvtimma åt att försöka sova där. Gick dåligt. Vid det laget var jag förbannad. Jag klampade iväg till hans och mammas säng. Till slut lyckades jag somna, nån gång vid 4. Great .. sen upp klockan 6.

Pappa - God morgon! :D

Jag - Vaa ..? GOD morgon?! O__O
 - .. Ja?

- PÖH!!!

- Jaha, vad är det nu då?

- MEN OM DU INTE HADE SKRUVAT UPP ELEMENTEN SÅ FÖRBANNAT ..!

- Så det är mitt fel att du inte kunde sova?!
- För att det var som nån jävla saharaöken därinne, ja!
- När jag gick dit var det då inte varmt. (säger den frusna mannen)

 - Nähä, konstigt .. Jag stängde ju för fan av dom när jag gick!!

 - ...

- Så det var inte ditt fel??!?

- Nej!

 - Jaha, det var hunden?!

 - Ja.

 Gud förbannat .. Allt slutade att han fick hämta mig efter tredje lektionen, när jag led av en jävlig huvudvärk, märkbart framkallad av sömnbrist!

Av blandalltmittsvammel - 18 januari 2009 00:58

Sådärja. Nu har vi sett barnhemmet, pappa var med och såg slutet. Inte illa!

Sen såg jag ps. I love you medans Ådi läser isfolket, vilket hon gör än.

Vet inte riktigt vad jag tyckte om ps. I love you, den var skum.


Jag har en plan! Jag ska ta hit fåtöljen *stavning* och soffan som står och skräpar i bagarstugan. Jag och Ådi kom på ett sätt jag kan möblera om på så att dom går ha här =) Skitbra! Dom är inte snygga för 5 öre men sköna så in i helvete.


Nej, nu ska jag borsta tänderna, sen läsa.

Godnatt.

*Hejdå V*


Den inre ensamheten kommer man aldrig ifrån, hur många vänner man än har.

Av blandalltmittsvammel - 17 januari 2009 19:07

Jag förstår inte varför. Men av nån mystisk anledning så är Ådis dator mycket mer trevlig att blogga med! Tangentbordet är mycket med mysigt på en bärbar. Jag får bättre fantasi eller nåt. Det är helskumt o.o

Men hela jag är som en enda skumtomte, så det jämnar ut sig.


Jag har ju sagt förut att jag ska börja med en annan bok som jag ska recensera. Men jag orkar fan inte .. Del 19 av isfolket verkar som sagt hur bra som helst, den andra boken kan fan i mig vänta! Nej, nu har jag fel inställning.. Jag måste recensera en bok för att alls få betyg i svenska. Jag är fullt medveten om att jag inte borde skjuta på det, men jag kan inte låta bli. Det är ju ändå ganska långt kvar till slutet av terminen, det har ju nyss börjat. Okej, jag gör såhär: Har jag inte gjort före sportlovet ska ja fan göra det! Sådeså. Alla som läser/har läst sagan om Isfolket förstår .. =)


Gud förbannat, jag måste vara Sveriges största jävla jubelidiot.

Jag hade raderat en film som Ådi hade packat upp, i tron om att den inte skulle gå se. Då packade hon upp en annan och började se. 'Men vad i helvete .. Den andra gick ju inte se! Menar du att jag raderade den helt i onödan?!' Och självklart hade jag gjort det. Tänkte inte på att man kanske borde välja program i listan för att öppna den.. Men som tur var gick den dra upp ur papperskorgen :)


Blir film ikväll. Barnhemmet. Min klass såg den när vi hade 'filmdag' och vid vissa tillfällen satt alla i knät på varandra och skrek - i ett klassrum.

Jag har å andra sidan redan sett den, vilket inte Ådi har. Men det hindrar mig inte från att bli så rädd att måste hålla henne i handen för det ..

Av blandalltmittsvammel - 17 januari 2009 18:27

Jag stod i köket och fixade nåt, med ryggen mot dörren. Då kom pappa hem, han hade varit barnvakt åt sitt lilla barnbarn. Jag vände mig om och sa hej och fortsatte sen med det jag höll på med. Av nån anledning sa min instinkt till mig att vända mig om igen. Då kommer Ådi springandes mot mig, gud förbannat så rädd jag blev!

Hade ingen aning om att hon skulle hit. 


 She never could get drunk enough to get him of her mind ..

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards